Case Study

Zenzu AdWords

Kosten per Click ruim 70% gedaald!

Home » Ons werk » Zenzu AdWords Campagne

Online Adverteren met AdWords

Voor onze bestaande klant Zenzu massages, kregen we de opdracht om hun AdWords campagnes te optimaliseren.

Zenzu is de bekendste massagesalon in Zoetermeer en omstreken. Om de voorsprong op de concurrentie te behouden, kregen wij de opdracht om de AdWords campagnes van Zenzu te verbeteren.

Zenzu een zen moment voor u

Lees hieronder verder hoe we de AdWords case van Zenzu hebben opgepakt.

Het project

Zenzu Massages kwam bij ons met de vraag om verbeteringen door te voeren in hun AdWords Campagnes. Samen hebben we om de tafel gezeten en realistische doelen gesteld. We richten ons samen op 4 elementen: de kosten per click terugdringen, een hogere click true rate, implementatie tag manager, het toevoegen van triggers en het meten van conversies. Realistische doelen, die met de juiste inspanning en expertise haalbaar zijn.

De online strategie

De oude AdWords campagnes van Zenzu meten geen conversies. De eerste stap was het installeren van Google tag-manager. Hiermee kunnen de conversies gemeten worden. De conversies hebben we ingedeeld in twee categorieën: het online reserveren en het telefonisch contact. Daarnaast hebben we nieuwe campagnes, nieuwe advertentie groepen en nieuwe advertenties geïnstalleerd.  De campagnes hebben we op de juiste manier geoptimaliseerd door te kijken waar de klanten in de regio vandaan kwamen en welke trefwoorden ze gebruikten in Google.

De nieuwe installatie leverde al in de eerste week zeer mooie resultaten op. In de eerste week zijn de kosten per click met ruim 50% teruggedrongen, een hogere click true rate van maar liefst 30% en zijn de totale kosten gedaald van €600 naar gemiddeld €200 per maand tegenover betere resultaten. We verwachten, met de juiste optimalisatie dat we in de aankomende maanden nog betere resultaten behalen. *Na 3 maanden zijn zelfs de kosten per click met ruim 70% gedaald! 

De strategie en behaalde doelen:

  • Optimaliseren van de campagnes
  • Het onderscheiden van verschillende campagnes en advertentiegroepen
  • Daardoor zeer gericht adverteren
  • Exacte trefwoorden toevoegen
  • Minder loze clicks
  • Meten van de conversies
  • Effectiever adverteren
  • Flinke daling in de kosten per click
  • Een hogere click true rate
  • Flinke daling in de totale kosten

Snelle resultaten en een hoge klanttevredenheid

Door een goede samenwerking en door gericht doelen te stellen, hebben we in een zeer korte tijd al hele mooie resultaten weten te behalen. Daarnaast optimaliseren we wekelijks de campagnes van Zenzu. We gaan efficiënter en effectiever om met de kosten en het budget. Dit resulteert in een zeer nauwkeurige en goed uitgevoerde optimalisatie.

Ook interesse in een AdWords Campagne op maat? Bekijk ons aanbod hier.

Bekijk ook de Case studie over de website op maat van Zenzu.

%

Lagere kost per Click

%

Stijging van de Click True Rate

%

Minder kosten

Ook interesse in Google AdWords

Informeer naar de mogelijkheden